Кодирование и декодирование изображений base64 с помощью python

Обработка «Распознавание штрихкода с помощью утилиты Zbar» для Документооборот ред. 2

В связи с тем, что стандартный функционал программы «Документооборот» ред. 2.1 дает возможность распознавания штрихкодов только форма EAN-13, данная обработка — альтернативный способ для распознавания штрихкода в программе 1С: Документооборот ред. 2 с помощью утилиты Zbar, которая распознает в том числе и в формате Code 128 (один из стандартных штрихкодов кодирования документов, например, «Управление торговлей» ред. 11), а также с возможностью поэтапно проследить все действия от распознавания до прикрепления к документу или простой загрузки в каталоги файлов в базе 1С.

5 стартмани

Binary to base64

Since a little math is involved to determine the encoded size we’ll use this
simple function to help us out.

It’s pretty self explanatory but if you didn’t read the paragraphs above that
explain the math, I highly recommend you go back and do so.

Now we need to move the mapping table. Unlike decoding this is an array which
we’ll reference by index as we encode. This table is used to turn 3 byte
sequences into characters.

The encode function works in blocks of 3 bytes of binary data to turn it into
base64 ASCII characters.

Here we push the 3 bytes into an . If there are less than 3 bytes just
shift so we can properly pull the value back out later.

Next we pull the base64 character out of the mapping. 0x3F is used because it
is 6 bits where all are set (a mask). Since each output byte is split into a
series of 6 bits we need to only map using the bits being put into a given
output byte.

Finally, add the byte or an for padding if there are less than 3 bytes in
the last block. 1 and 2 fewer than 3 bytes gets 1 or 2 padding characters.

Кодирование/декодирование двоичных данных.

Модуль предоставляет функции для кодирования двоичных данных в печатаемые символы ASCII и декодирования таких кодировок обратно в двоичные данные. Он обеспечивает функции кодирования и декодирования для кодировок, указанных в RFC 3548, который определяет алгоритмы , и , а также для де-факто стандартных кодировок и .

Кодировки RFC 3548 подходят для кодирования двоичных данных, чтобы их можно было безопасно отправлять по электронной почте, использовать как части URL-адресов или включать как часть HTTP POST запроса. Алгоритм кодирования не совпадает с алгоритмом программы .

Этот модуль предоставляет два интерфейса. Современный интерфейс поддерживает кодирование байтовоподобных объектов в байты ASCII и декодирование байтообразных объектов или строк, содержащих ASCII в байты. Поддерживаются оба алфавита base-64, определенные в RFC 3548 — это обычный и безопасный для URL и файловой системы.

Устаревший интерфейс (рассматриваться не будет) не поддерживает декодирование из строк, но он предоставляет функции для кодирования и декодирования в и из файловых объектов. Он поддерживает только стандартный алфавит и добавляет новые строки каждые 76 символов в соответствии с RFC 2045.

Примеры использования:

>>> import base64
>>> encoded = base64.b64encode(b'data to be encoded')
>>> encoded
# b'ZGF0YSB0byBiZSBlbmNvZGVk'
>>> data = base64.b64decode(encoded)
>>> data
# b'data to be encoded'

Кодирование файла в base64

# file-to-base64.py
import base64, pprint

with open(__file__, 'r', encoding='utf-8') as fp
    raw = fp.read()

byte_string = raw.encode('utf-8')
encoded_data = base64.b64encode(byte_string)

num_initial = len(byte_string)
num_encoded = len(encoded_data)

padding = 3 - (num_initial % 3)

print(f'{num_initial} байт до кодирования')
print(f'{padding} байта заполнения')
print(f'{num_encoded} bytes после encoding\n')
# Так как строка длинная печатаем ее при помощи pprint
pprint.pprint(encoded_data, width=60)

Результат:

$ python3 file-to-base64.py
586 байт до кодирования
2 байта заполнения
784 bytes после encoding

(b'IyBmaWxlLXRvLWJhc2U2NC5weQppbXBvcnQgYmFzZTY0LCBwcHJpbnQK'
 b'CndpdGggb3BlbihfX2ZpbGVfXywgJ3InLCBlbmNvZGluZz0ndXRmLTgn'
 b'KSBhcyBmcDoKICAgIHJhdyA9IGZwLnJlYWQoKQoKYnl0ZV9zdHJpbmcg'
 b'PSByYXcuZW5jb2RlKCd1dGYtOCcpCmVuY29kZWRfZGF0YSA9IGJhc2U2'
 b'NC5iNjRlbmNvZGUoYnl0ZV9zdHJpbmcpCgpudW1faW5pdGlhbCA9IGxl'
 b'bihieXRlX3N0cmluZykKbnVtX2VuY29kZWQgPSBsZW4oZW5jb2RlZF9k'
 b'YXRhKQoKcGFkZGluZyA9IDMgLSAobnVtX2luaXRpYWwgJSAzKQoKcHJp'
 b'bnQoZid7bnVtX2luaXRpYWx9INCx0LDQudGCINC00L4g0LrQvtC00LjR'
 b'gNC+0LLQsNC90LjRjycpCnByaW50KGYne3BhZGRpbmd9INCx0LDQudGC'
 b'0LAg0LfQsNC/0L7Qu9C90LXQvdC40Y8nKQpwcmludChmJ3tudW1fZW5j'
 b'b2RlZH0gYnl0ZXMg0L/QvtGB0LvQtSBlbmNvZGluZ1xuJykKIyDQotCw'
 b'0Log0LrQsNC6INGB0YLRgNC+0LrQsCDQtNC70LjQvdC90LDRjyDQv9C1'
 b'0YfQsNGC0LDQtdC8INC10LUg0L/RgNC4INC/0L7QvNC+0YnQuCBwcHJp'
 b'bnQKcHByaW50LnBwcmludChlbmNvZGVkX2RhdGEsIHdpZHRoPTYwKQ==')

Реализация декодирования

Декодирование реализуется гораздо проще. При использовании LINQ без необходимости оптимизаций скорости алгоритм на C# может представлять из себя следующее:

Dictionary<char, int> base64DIctionary = new Dictionary<char, int>()
{
	{'A', 0 },{'B', 1 },{'C', 2 },{'D', 3 },{'E', 4 },{'F', 5 },{'G', 6 },{'H', 7 },{'I', 8 },{'J', 9 },{'K', 10 },{'L', 11 },{'M', 12 },{'N', 13 },{'O', 14 },{'P', 15 },{'Q', 16 },{'R', 17 },{'S', 18 },{'T', 19 },{'U', 20 },{'V', 21 },{'W', 22 },{'X', 23 },{'Y', 24 },{'Z', 25 },{'a', 26 },{'b', 27 },{'c', 28 },{'d', 29 },{'e', 30 },{'f', 31 },{'g', 32 },{'h', 33 },{'i', 34 },{'j', 35 },{'k', 36 },{'l', 37 },{'m', 38 },{'n', 39 },{'o', 40 },{'p', 41 },{'q', 42 },{'r', 43 },{'s', 44 },{'t', 45 },{'u', 46 },{'v', 47 },{'w', 48 },{'x', 49 },{'y', 50 },{'z', 51 },{'0', 52 },{'1', 53 },{'2', 54 },{'3', 55 },{'4', 56 },{'5', 57 },{'6', 58 },{'7', 59 },{'8', 60 },{'9', 61 },{'+', 62 },{'/', 63 },{'=', -1 }
};

public byte[] FromBase64Custom(string str)
{
	var allBytes = string.Join("", str.Where(x => x != '=').Select(x => Convert.ToString(base64DIctionary, 2).PadLeft(6, '0')));

	var countOfBytes = allBytes.Count();

	return Enumerable.Range(0, countOfBytes / 8).Select(x => allBytes.Substring(x * 8, 8)).Select(x => Convert.ToByte(x, 2)).ToArray();
}

Здесь всё то же самое что и с кодированием – подобная реализация проста для понимания, но ни в коем случае нельзя её использовать для реальных проектов, так как скорость работы данного алгоритма недопустимо медленна.

Вот что показало тестирование скорости работы в BenchmarkDotNet при сравнении с реализацией в :

Разница в скорости работы примерно в 60 раз.

Если же опять отказаться от LINQ, добавить работу с битами и убрать лишние вызовы, получится что-то похожее:

public unsafe byte[] FromBase64Custom(string str)
{
    var length = str.Length;
    var countOfEquals = str.EndsWith("==") ? 2 : str.EndsWith("=") ? 1 : 0;
    var arraySize = (length - countOfEquals) * 6 / 8;

    var result = new byte;
    var loopLength = (length / 4) * 4;

    var arrayPosition = 0;
    var stringPosition = 0;
    fixed (char* c = str)
    {
        fixed (byte* element = result)
        {
            for (int i = 0; i < loopLength; i += 4)
            {

                var next = base64DIctionary;
                var buf = base64DIctionary;
                next = next << 2;
                next |= (buf >> 4);
                *(element + arrayPosition++) = (byte)next;

                next = (buf & 0b001111) << 4;
                buf = base64DIctionary;
                next |= (buf >> 2);
                *(element + arrayPosition++) = (byte)next;


                next = (buf & 0b000011) << 6;
                buf = base64DIctionary;
                next |= buf;
                *(element + arrayPosition++) = (byte)next;
            }
            if (countOfEquals != 0)
            {
                var cur = loopLength;

                if (stringPosition < str.Length)
                {
                    var next = base64DIctionary << 2;

                    var buf = base64DIctionary;
                    next |= buf >> 4;
                    *(element + arrayPosition++) = (byte)next;
                    if (countOfEquals == 1)
                    {
                        next = (buf & 0b001111) << 4;
                        buf = base64DIctionary;
                        next |= (buf >> 2);
                        *(element + arrayPosition) = (byte)next;
                    }
                    if (countOfEquals == 2)
                    {
                        next = (buf & 0b001111) << 4;
                        buf = base64DIctionary;
                        next |= (buf >> 2);
                        *(element + arrayPosition) = (byte)next;
                    }
                }
            }
        }
    }
    return result;
}

Данная реализация так же не является оптимальной, но уже гораздо ближе к ней. Ниже приведены результаты работы бенчмарка:

На реальных проектах, используя .NET технологии для разработки, маловероятно, что вам необходимо будет собственная реализация алгоритма Base64. Но понимание того, как он работает, несомненно является большим плюсом, так как идеи, которые используются для реализации могут быть применены в схожих задачах. Например, именно для ваших целей, может быть эффективен некий аналог с названием Base512 (использующий таблицу доступных символов гораздо большего размера, либо меньшего), либо вам нужно будет использовать другую таблицу символов. Со знанием того, как устроен Base64 реализовать подобное не составит труда. Также стоит иметь ввиду, что многие вещи можно реализовать в C# очень быстро, но всегда нужно думать о производительности ваших алгоритмов, чтобы они не стали «бутылочным горлышком» для ваших приложений. LINQ очень приятно использовать, но за использование данной технологии приходится платить скоростью исполнения самих приложений, и в местах, где критична производительности, следует отказаться от их использования, заменив чем-то более эффективным.

А на этом всё.

Приятного программирования.

About

  • Character set: Our website uses the UTF-8 character set, so your input data is transmitted in that format. Change this option if you want to convert the data to another character set before encoding. Note that in case of text data, the encoding scheme does not contain the character set, so you may have to specify the appropriate set during the decoding process. As for files, the binary option is the default, which will omit any conversion; this option is required for everything except plain text documents.
  • Newline separator: Unix and Windows systems use different line break characters, so prior to encoding either variant will be replaced within your data by the selected option. For the files section, this is partially irrelevant since files already contain the corresponding separators, but you can define which one to use for the «encode each line separately» and «split lines into chunks» functions.
  • Encode each line separately: Even newline characters are converted to their Base64 encoded forms. Use this option if you want to encode multiple independent data entries separated with line breaks. (*)
  • Split lines into chunks: The encoded data will become a continuous text without any whitespaces, so check this option if you want to break it up into multiple lines. The applied character limit is defined in the MIME (RFC 2045) specification, which states that the encoded lines must be no more than 76 characters long. (*)
  • Perform URL-safe encoding: Using standard Base64 in URLs requires encoding of «+», «/» and «=» characters into their percent-encoded form, which makes the string unnecessarily longer. Enable this option to encode into an URL- and filename- friendly Base64 variant (RFC 4648 / Base64URL) where the «+» and «/» characters are respectively replaced by «-» and «_», as well as the padding «=» signs are omitted.
  • Live mode: When you turn on this option the entered data is encoded immediately with your browser’s built-in JavaScript functions, without sending any information to our servers. Currently this mode supports only the UTF-8 character set.

(*) These options cannot be enabled simultaneously since the resulting output would not be valid for the majority of applications.Safe and secureCompletely freeDetails of the Base64 encodingDesignExampleMan is distinguished, not only by his reason, but …ManTWFu

Text content M a n
ASCII 77 97 110
Bit pattern 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Index 19 22 5 46
Base64-encoded T W F u

Кодирование Base64

Кодирование Base64 – это процесс преобразования двоичных данных в набор символов, ограниченный 64 символами. Как мы уже говорили в первом разделе, это символы A-Z, a-z, 0-9, + и / (Вы посчитали их? Вы заметили, что в сумме они составляют 64?). Этот набор символов считается наиболее распространенным и известен как Base64 в MIME. Он использует A-Z, a-z, 0-9, + и / для первых 62 значений и + и / для последних двух значений.

Закодированные в Base64 данные в итоге оказываются больше исходных данных, поэтому, как мы уже говорили, на каждые 3 байта двоичных данных приходится как минимум 4 байта закодированных в Base64 данных. Это связано с тем, что вы сжимаете данные в меньший набор символов.

Вы когда-нибудь видели необработанный файл электронной почты, подобный тому, который показан ниже? Если да, то вы видели кодирование Base64 в действии.

Кодирование Base64 выполняется в несколько этапов:

  1. Текст, который необходимо закодировать, преобразуется в соответствующие десятичные значения, т.е. в его ASCII-эквивалент (например, a: 97, b: 98 и т.д.).
  2. Десятичные значения, полученные на предыдущем этапе, преобразуются в их двоичные эквиваленты (т.е. 97: 01100001).
  3. Все двоичные эквиваленты объединяются, в результате чего получается большой набор двоичных чисел.
  4. Большой набор двоичных чисел разделен на равные части. Каждая секция должна содержать только 6 бит.
  5. Равные наборы из 6 битов преобразуются в их десятичные эквиваленты.
  6. Наконец, десятичные эквиваленты преобразуются в свои значения Base 64 (т.е. 4:E).

What tools does Smush.it use to smush images?

We have found many good tools for reducing image size. Often times these tools are specific to particular image formats and work much better in certain circumstances than others. To «smush» really means to try many different image reduction algorithms and figure out which one gives the best result.

These are the algorithms currently in use:

  1. ImageMagick: to identify the image type and to convert GIF files to PNG files.
  2. pngcrush: to strip unneeded chunks from PNGs. We are also experimenting with other PNG reduction tools such as pngout, optipng, pngrewrite. Hopefully these tools will provide improved optimization of PNG files.
  3. jpegtran: to strip all metadata from JPEGs (currently disabled) and try progressive JPEGs.
  4. gifsicle: to optimize GIF animations by stripping repeating pixels in different frames.

Java 8 для базы 64

Java 8 наконец-то добавила возможности Base64 в стандартный API. Это делается через класс утилиты java.util.Base64 .

Давайте начнем с рассмотрения базового процесса кодирования.

2.1. Java 8 Basic Base64

Базовый кодер упрощает работу и кодирует вход как есть, без какого-либо разделения строк.

Выходные данные отображаются на набор символов в A-Za-z0-9+/ набор символов, и декодер отклоняет любой символ за пределами этого набора.

Давайте сначала закодируем простую строку :

String originalInput = "test input";
String encodedString = Base64.getEncoder().encodeToString(originalInput.getBytes());

Обратите внимание, как мы получаем полный API кодировщика с помощью простого метода GetEncoder() utility. Теперь давайте расшифруем эту строку обратно в исходную форму:

Теперь давайте расшифруем эту строку обратно в исходную форму:

byte[] decodedBytes = Base64.getDecoder().decode(encodedString);
String decodedString = new String(decodedBytes);

2.2. Кодировка Java 8 Base64 Без Заполнения

В кодировке Base64 длина выходной кодированной строки должна быть кратна трем. Если нет, то вывод будет дополнен дополнительными символами pad ( = ).

После декодирования эти дополнительные символы заполнения будут отброшены. Чтобы углубиться в заполнение в Base64, ознакомьтесь с этим подробным ответом на Переполнение стека .

Если нам нужно пропустить заполнение вывода — возможно, потому, что результирующая строка никогда не будет декодирована обратно — мы можем просто выбрать кодирование без заполнения :

String encodedString = 
  Base64.getEncoder().withoutPadding().encodeToString(originalInput.getBytes());

2.3. Кодировка URL-адресов Java 8

Кодировка URL-адресов очень похожа на базовый кодер, который мы рассмотрели выше. Он использует безопасный алфавит Base64 URL и имени файла и не добавляет никакого разделения строк:

String originalUrl = "https://www.google.co.nz/?gfe_rd=cr&ei=dzbFV&gws_rd=ssl#q=java";
String encodedUrl = Base64.getUrlEncoder().encodeToString(originalURL.getBytes());

Декодирование происходит во многом таким же образом. Метод утилиты getUrlDecoder() возвращает java.util.Base64.Decoder , который затем используется для декодирования URL-адреса:

byte[] decodedBytes = Base64.getUrlDecoder().decode(encodedUrl);
String decodedUrl = new String(decodedBytes);

2.4. Кодировка MIME Java 8

Давайте начнем с создания некоторого базового ввода MIME для кодирования:

private static StringBuilder getMimeBuffer() {
    StringBuilder buffer = new StringBuilder();
    for (int count = 0; count < 10; ++count) {
        buffer.append(UUID.randomUUID().toString());
    }
    return buffer;
}

Кодер MIME генерирует выходные данные в кодировке Base64, используя базовый алфавит, но в удобном для MIME формате.

Каждая строка вывода содержит не более 76 символов и заканчивается возвратом каретки, за которым следует перевод строки ( \r\n ):

StringBuilder buffer = getMimeBuffer();
byte[] encodedAsBytes = buffer.toString().getBytes();
String encodedMime = Base64.getMimeEncoder().encodeToString(encodedAsBytes);

Метод утилиты getMimeDecoder() возвращает java.util.Base64.Decoder , который затем используется в процессе декодирования:

byte[] decodedBytes = Base64.getMimeDecoder().decode(encodedMime);
String decodedMime = new String(decodedBytes);

Base64 Image Data URL Scheme

Some applications that use URLs also have a need to embed (small) media type data directly inline. This document defines a new URL scheme that would work like ‘immediate addressing’. The URLs are of the form:

The is an Internet media type specification (with optional parameters.) The appearance of «» means that the data is encoded as base64. Without «», the data (as a sequence of octets) is represented using ASCII encoding for octets inside the range of safe URL characters and using the standard hex encoding of URLs for octets outside that range. If is omitted, it defaults to . As a shorthand, «» can be omitted but the charset parameter supplied.

The «» URL scheme is only useful for short values. Note that some applications that use URLs may impose a length limit; for example, URLs embedded within anchors in HTML have a length limit determined by the SGML declaration for HTML . The LITLEN (1024) limits the number of characters which can appear in a single
attribute value literal, the ATTSPLEN (2100) limits the sum of all lengths of all attribute value specifications which appear in a tag, and the TAGLEN (2100) limits the overall length of a tag.

Data URL Scheme Syntax

dataurl    := "data:"   "," data
mediatype  := [ type "/" subtype ] *( ";" parameter )
data       := *urlchar
parameter  := attribute "=" value

Examples

A simple example of encoding a static string to base64 and printing the output
to stdout:

#include <stdio.h>	/* fwrite */
#include "libbase64.h"

int main ()
{
	char src[] = "hello world";
	char out;
	size_t srclen = sizeof(src) - 1;
	size_t outlen;

	base64_encode(src, srclen, out, &outlen, );

	fwrite(out, outlen, 1, stdout);

	return ;
}

A simple example (no error checking, etc) of stream encoding standard input to
standard output:

#include <stdio.h>
#include "libbase64.h"

int main ()
{
	size_t nread, nout;
	char buf, out;
	struct base64_state state;

	// Initialize stream encoder:
	base64_stream_encode_init(&state, );

	// Read contents of stdin into buffer:
	while ((nread = fread(buf, 1, sizeof(buf), stdin)) > ) {

		// Encode buffer:
		base64_stream_encode(&state, buf, nread, out, &nout);

		// If there's output, print it to stdout:
		if (nout) {
			fwrite(out, nout, 1, stdout);
		}

		// If an error occurred, exit the loop:
		if (feof(stdin)) {
			break;
		}
	}

	// Finalize encoding:
	base64_stream_encode_final(&state, out, &nout);

	// If the finalizing resulted in extra output bytes, print them:
	if (nout) {
		fwrite(out, nout, 1, stdout);
	}

	return ;
}

Also see for a simple re-implementation of the utility.
A file or standard input is fed through the encoder/decoder, and the output is
written to standard output.

Base64 to binary

Much like encoding, we need to do some math to determine binary data size of
some Base64 encoded data we might have.

Really this is just the opposite of what we didn’t for encoding.

Next we need a decoding table! Wooo, magic numbers.

This is our decoding table. This is based on a shift from which is the
lowest ASCII character (43) in the sequence. The table index is the value in
and the table value is the index of the vale in . -1 is
used as a placeholder for values that are not in the table.

I don’t know about you but I hate magic numbers someone on the internet says to
use. I’m fine with using them as long as I can verify they’re correct.

Not to fear, this is the magic calculation that generated the table.

is 80 elements because that is the total number of characters between
and . Not all are base64 characters which is why there will be -1 holes.

We need to subtract 43 to shift to be the 0 index. Once we run this
function we’ll end up with the above encoding table. It’s a better idea to use
the precomputed table than generate it anew for every decode.

We’ll need a verification function to check if characters are are valid for the
base64 character set. This should be expanded to handle newlines, deal with
line length requirements, ignore whitespace if necessary, and verify there are
two or less , and is only present at the end. Verification could also
happen in the main decode function instead of being split out. I find it easier
to split it out otherwise the decode function becomes more difficult to
understand.

Now that we have all our helpers we can take a look at the main decode
function. It will decode the sets of 4 base64 characters into 3 bytes. This
handles the last grouping of bytes not being a multiple of three.

We’re going to push the first two characters decoded into an
that will hold our 3 bytes. These always need to be pushed because there will
always be 2 characters out of the 4 that aren’t padding.

The last two characters can be padding, so we need to keep this in mind. We
always need to shift to put the preceding bytes into the correct position
within the . To make it easy on ourselves, we’ll always shift even when
it’s padding.

There can be 3 total bytes that can be pulled out of the . If there is
padding we don’t want to pull those out and add them to the buffer. Otherwise
the buffer would need to be a multiple of three and there is no reason for
this. If there is less data than a multiple of three we don’t need to mandate
the extra space.

Source code

dCode retains ownership of the online ‘Base64 Coding’ tool source code. Except explicit open source licence (indicated CC / Creative Commons / free), any ‘Base64 Coding’ algorithm, applet or snippet (converter, solver, encryption / decryption, encoding / decoding, ciphering / deciphering, translator), or any ‘Base64 Coding’ function (calculate, convert, solve, decrypt / encrypt, decipher / cipher, decode / encode, translate) written in any informatic language (Python, Java, PHP, C#, Javascript, Matlab, etc.) and no data download, script, copy-paste, or API access for ‘Base64 Coding’ will be for free, same for offline use on PC, tablet, iPhone or Android ! dCode is free and online.

About

  • Character set: Our website uses the UTF-8 character set, so your input data is transmitted in that format. Change this option if you want to convert the data to another character set before encoding. Note that in case of text data, the encoding scheme does not contain the character set, so you may have to specify the appropriate set during the decoding process. As for files, the binary option is the default, which will omit any conversion; this option is required for everything except plain text documents.
  • Newline separator: Unix and Windows systems use different line break characters, so prior to encoding either variant will be replaced within your data by the selected option. For the files section, this is partially irrelevant since files already contain the corresponding separators, but you can define which one to use for the «encode each line separately» and «split lines into chunks» functions.
  • Encode each line separately: Even newline characters are converted to their Base64 encoded forms. Use this option if you want to encode multiple independent data entries separated with line breaks. (*)
  • Split lines into chunks: The encoded data will become a continuous text without any whitespaces, so check this option if you want to break it up into multiple lines. The applied character limit is defined in the MIME (RFC 2045) specification, which states that the encoded lines must be no more than 76 characters long. (*)
  • Perform URL-safe encoding: Using standard Base64 in URLs requires encoding of «+», «/» and «=» characters into their percent-encoded form, which makes the string unnecessarily longer. Enable this option to encode into an URL- and filename- friendly Base64 variant (RFC 4648 / Base64URL) where the «+» and «/» characters are respectively replaced by «-» and «_», as well as the padding «=» signs are omitted.
  • Live mode: When you turn on this option the entered data is encoded immediately with your browser’s built-in JavaScript functions, without sending any information to our servers. Currently this mode supports only the UTF-8 character set.

(*) These options cannot be enabled simultaneously since the resulting output would not be valid for the majority of applications.Safe and secureCompletely freeDetails of the Base64 encodingDesignExampleMan is distinguished, not only by his reason, but …ManTWFu

Text content M a n
ASCII 77 97 110
Bit pattern 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Index 19 22 5 46
Base64-encoded T W F u

Decode eval gzinflate base64_decode.

Base64 decoder above will show something like this

<?php
eval(gzinflate(base64_decode('K64sLknN1VCJd3cNiVZPzk1Rj9W0BgA=')));
?>

It’s so, because this code was first compressed using gzdeflate and compressed data was encoded into base64. The script above will decode, decompress an execute obfuscated part of code.

Example below illustrate that kind of code obfuscation:

$ob=’system($_GET);’; // Original // system($_GET);
$gzcompressed = base64_encode(gzdeflate($ob)); // Obfuscated // K64sLknN1VCJd3cNiVZPzk1Rj9W0BgA=
$gzcompressed1 = base64_encode(gzdeflate($gzcompressed)); // Obfuscated two times // 8zYzKfbJzvMzDHP2SjFO9ssMiwqoyjYMyrIMN3BKd7QFAA==
$decompressed1 = gzinflate(base64_decode($gzcompressed1)); // Deobfuscated one time // K64sLknN1VCJd3cNiVZPzk1Rj9W0BgA=
$decompressed = gzinflate(base64_decode($decompressed1)); // Deobfuscated two times // system($_GET);

To decode gzinflate base64_decode construction automatically, paste your code below included php tags.

Base64 tools:

How base64 encoding works.Decode eval gzinflate encoding.Image base64 encoder. Image base64 decode.Convert decimal to binary, binary to decimal.Convert decimal to hexadecimal, binary, octal.Generate MD5, SHA1, SHA256 and other hashes.Decrypt Cisco 7 and Cisco VPN passwords.Mac address database. MAC address range lookup.Crack MD5 passwords.Information about an ip address.Find ISP ip address ranges.Check if port is open.

More Info and Resources

The Base 64 Alphabet

     Value Encoding  Value Encoding  Value Encoding  Value Encoding
         0 A            17 R            34 i            51 z
         1 B            18 S            35 j            52 0
         2 C            19 T            36 k            53 1
         3 D            20 U            37 l            54 2
         4 E            21 V            38 m            55 3
         5 F            22 W            39 n            56 4
         6 G            23 X            40 o            57 5
         7 H            24 Y            41 p            58 6
         8 I            25 Z            42 q            59 7
         9 J            26 a            43 r            60 8
        10 K            27 b            44 s            61 9
        11 L            28 c            45 t            62 +
        12 M            29 d            46 u            63 /
        13 N            30 e            47 v
        14 O            31 f            48 w         (pad) =
        15 P            32 g            49 x
        16 Q            33 h            50 y

RFC’s

  • RFC 1866 — Hypertext Markup Language — 2.0
  • RFC 2045 — Multipurpose Internet Mail Extensions (MIME) Part One: Format of Internet Message Bodies
  • RFC 2046 — Definition of media types
  • RFC 2077 — Model top-level media type
  • RFC 2396 — Uniform Resource Identifiers (URI): Generic Syntax
  • RFC 2397 — The «data» URL scheme
  • RFC 3023 — Media types based on XML
  • RFC 4648 — The Base16, Base32, and Base64 Data Encodings
  • RFC 6657 — Update to MIME regarding «charset» Parameter Handling in Textual Media Types
  • RFC 5988 — Web Linking

Type image

GIF image; Defined in RFC 2045 and RFC 2046
JPEG JFIF image; Defined in RFC 2045 and RFC 2046
JPEG JFIF image; Associated with Internet Explorer; Listed in ms775147(v=vs.85) — Progressive JPEG, initiated before global browser support for progressive JPEGs (Microsoft and Firefox).
Portable Network Graphics; Registered, Defined in RFC 2083
SVG vector image; Defined in SVG Tiny 1.2 Specification Appendix M
Tag Image File Format (only for Baseline TIFF); Defined in RFC 3302
ICO image; Registered

Misc

  • Image to data URI convertor
  • : Your one-stop HTML5 spot for all things Data URL
  • The data: URI kitchen
  • php: data://
  • Using Data URLs Effectively with Cascading Style Sheets
  • getID3: PHP script that extracts useful information from MP3s & other multimedia file formats:

Latest From The Blog

What is Base64 Encoding and How does it work?

8 mins

Learn what is Base64 encoding, how does it work, when and why it is used? Base64 is a binary-to-text encoding scheme. It represents binary data in a printable ASCII string format by translating it into a radix-64 representation.

Base64 Encoding a String in Python

2 mins

In this article, you’ll learn how to Base64 encode a string in Python. Python has a module called base64 that contains functions to Base64 encode a sequence of bytes and also decode it back to a string.

Base64 Encoding a String in Javascript

2 mins

In this article, you’ll learn how to encode a string to Base64 encoded format. Javascript has a built-in function named btoa() that you can use to perform Base64 encoding. However, the btoa() function doesn’t recognize DOMStrings which are 16-bit encoded. To encode DOMStrings, you need to convert the UTF-16 DOMStrings to UTF-8 array of characters.

Base64 Encoding a String in Java

4 mins

In this article, you’ll learn how to Base64 Encode a String in Java. Java 8 introduced a new class called Base64 which contains convenience functions to Base64 encode a sequence of bytes and also decode a Base64 encoded string.

Base64 Encoding a String in Golang

2 mins

Learn how to Base64 encode a string in Go. Go contains a package called «encoding/base64» that has various functions to Base64 encode a sequence of bytes and also decode a Base64 encoded string.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector